Eerder dan verwacht ... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Stefan Bodde - WaarBenJij.nu Eerder dan verwacht ... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Stefan Bodde - WaarBenJij.nu

Eerder dan verwacht ...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stefan

22 Februari 2008 | Spanje, Madrid

Eerder dan verwacht moest ik officieel aantreden op het spaansje gravel. Niet vrijdag maar donderdag was de inschrijving, met als gevolg vandaag mijn eerste wedstrijd.

Maaar eerst wat er de afgelopen dagen is gebeurd (hou het ff spannend :P )

Woensdag kreeg ik de kans om een setje te spelen tegen top800 speler van de club. Na een 0-40 voorsprong in de eerste game ging de set toch nog verloren met 6-0. Geen probleem, ging gewoon nog even te snel :D.

De volgende dag sochtends pittige training met aan het eind 2 setjes spelen tegen 2 verschillende spelers. De eerste won ik tegen een vrij goede speler, de 2e verloor ik van de grootste zeikerd aller tijden, na 1 punt al 3x met zn racket gooien, zo hoort dat natuurlijk niet. Maar ik was al vrij moe en verloor dus ook de set.

Daarna zijn we doorgereden naar Terrasa!
Na lang zoeken ( zelfs met TOMTOM ) vonden we eindelijk de club. Naast het beroemde hockeygebeuren in terassa. Zeer mooi park met 8 gravel banen op verschillende verdiepingen ( het ligt bijna in de bergen ). We moesten nog ongeveer 45 min wachten om in te schrijven. Daarna weer naar huis gereden.
Savonds kreeg ik telefoon van mijn ouders dat ik de 3e ronde moest spelen, tegen een Spanjaard , kan even zo snel niet meer op zijn naam komen. ( kan het ook zo even neit vinden op internet ).

Om 1 uur vandaag mocht ik de baan op. Centre Court om precies te zijn. Een geweldig mooie baan met kleine tribune.
Maar ik speelde niet goed. De wedstrijd ging verloren met 6-3 6-1. Te wild, teveel onnodige fouten, en vooral teveel dubbele fouten. Zo te zien heb ik meer tijd nodig om me echt weer thuis te voelen op het gravel. Daar heb ik gelukkig ook de tijd voor :D

Net toen we terug wouden rijden naar ons appartement hoorde ik Nederlandse stemmen. Het was het Heren1 team van Kampong. Die zijn in portugal europees kampioen geworden ( eu of wereld weet het niet precies meer ) en zijn als bonus nog even naar Terrasa gegaan om daar te trainen.

Morgen maar weer aan de bak om de dingen te verbeteren die niet bepaald goed gingen!

Owjaa, 1 pluspunt!

Het weer is omgeslagen. Gisteren 17 graden, redelijk wat zon. Vandaag 20 graden en alleen maar zon :D
Hopelijk blijft dat ook zo!

Met vriedelijke groeten uit het zonnige Casteldefells!

• 22 Februari 2008 - 20:29

Carla:

Hoi Stef,

Wat een belevenissen daar in Spanje! Leuk dat je daar zoveel wedstrijden kunt spelen. En nu op naar de winst. Doe je best en geniet ervoorla van (en ook van de zon)!
    Groetjes aan Jack,

carla

• 23 Februari 2008 - 15:46

Addy En Tiny:

He Stef, leuk verhaal, net even gelezen in het kantoor van Kurt.
    Hier prachtig mooi weer, wel lange busreis achter de rug. Nu een wijntje, straks een hapje en dan lekker onderuit... Veel succes daar verder, groetjes aan Jack van ons en Kurt doeiiii

• 23 Februari 2008 - 17:35

Harm-jan:

Ha,Stef ook even een reactie vanaf het Grunninger land.
    Grappig zo'n web-log.
    Als ik zo snel even lees,zal het best wel leerzaam zijn.
    Je speelt dus op voornamelijk op gravel tegen die spaanse gravel specialisten.
    Dat zijn het toch ?
    Maak er iets moois van.

Laterzzzzz

• 23 Februari 2008 - 22:04

Hein:

Hallo Stef,
    Je mag blij zijn dat je in Spanje bent en niet in Oostenrijk, want daar zijn de temperaturen voor het skien veel te hoog.
    Bij jou zijn de temp. al lekker om ye spelen naar wat je hebt geschreven.
    Leuk dat je de belevenissen met ons wilt delen.
    Ik zit nu te kijken naar Liverpool tegen
    Middelsbrow. Alves zit nog op de reservebank. De stand is op dit moment 1-1
    Verder nog veel plezier en succes in Spanje.
    Groeten Hein.

• 24 Februari 2008 - 18:27

Mathijs:

Jemig wat een leven:) Alles goed met jou? Lang niet gezien! Groetjes

• 25 Februari 2008 - 19:05

Rutger:

Kerel,

Succes daar man! Lijkt me echt leuk die wedstrijden daar:D Geniet er maar van! En je wint wel ik heb er vertrouwen in;)

Groeten Rutger